Atak na Koronę Europy. Sycowianie założyli Klub Górski „Czekan"

Sycowski Klub Górski „Czekan” powstał w listopadzie ubiegłego roku z inicjatywy trójki przyjaciół: Miłosza, Edwarda i Karola. Edek, po zdobyciu Korony Gór Polski, chciał podjąć większe wyzwanie – zdobyć Koronę Europy.

Takie cele trudno osiągać w pojedynkę. Narodził się pomysł stworzenia grupy ludzi o wspólnych zainteresowaniach, których łączy wspólny cel, pasja i miłość do gór. – Na spotkaniu założycielskim ustaliliśmy cele działania Klubu, a po spotkaniu utworzyliśmy grupę i zaprosiliśmy wszystkich znajomych, którzy mogliby być zainteresowani naszą inicjatywą – opowiadają sycowscy miłośnicy gór.

Obecnie grupa liczy około 30 członków, którzy deklarują chęć przynależności do Klubu i kilkunastu, którzy czynnie biorą udział w jego działalności. – Na razie funkcjonujemy jako grupa nieformalna, w przyszłości chcemy założyć stowarzyszenie – deklarują. – Raz w miesiącu spotykamy się na zebraniach. Na ostatnim przyjęliśmy regulamin wewnętrzny, aby każdy, kto chce do nas dołączyć, mógł zapoznać się z charakterem naszej działalności.

Głównym celem Klubu jest zdobycie Korony Europy, czyli 46 najwyższych szczytów każdego państwa w Europie, od najniższego Wzgórza Watykańskiego (76 m n.p.m.) do alpejskiego Mont Blanc we Francji (4810 m n.p.m.). Do tej pory udało nam się zdobyć najwyższe szczyty Holandii, Belgii, Luksemburga i Czech, czyli w kolejności – Vaalserberg (322 m n.p.m.), Signal de Botrange (694 m n.p.m), Kneiff (560 m n.p.m.) i Śnieżkę (1602 m n.p.m.). 24 sierpnia spróbujemy zdobyć najwyższy szczyt Słowacji, Tatr i całych Karpat – Gerlach (2655 m n.p.m.), w kolejnych miesiącach chcemy zdobyć najwyższą górę Niemiec, a zimą najwyższe punkty krajów Bałtyckich – Litwy, Łotwy i Estonii. Wyjazdy na szczyty Korony Europy przeplatamy wyprawami w polskie góry, m.in. przeszliśmy cały Główny Grzbiet Karkonoszy – od Szklarskiej Poręby do Przełęczy Okraj i zdobyliśmy Babią Górę słynną Percią Akademików. Aby podnosić swoje umiejętności, uczestniczymy w kursach i szkoleniach. Do tej pory byliśmy na kursie podstaw asekuracji na wędkę na sztucznej ściance, zimą planujemy uczestniczyć w kilkudniowym kursie turystyki zimowej w Tatrach organizowanym przez PZA. Mamy dużo marzeń i planów związanych z górami – wyznają. – To, co robimy, daje nam ogromną satysfakcję, niezapomniane wrażenia i dobry trening. W grupie uczymy się wzajemnego zaufania i nawiązujemy nowe, wartościowe znajomości. Naszą działalność relacjonujemy w mediach społecznościowych, zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej: https://www.facebook.com/czekansycow/ i kanału na YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCR2EfvWJxNO4vIRZw2Do9FQ. Aby do nas dołączyć wystarczy napisać wiadomość na stronie lub przyjść na comiesięczne zebranie i zaakceptować nasz regulamin wewnętrzny.

Beata Samulska

Więcej na temat:

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.