Plebiscyt, w którym wybieraliśmy Przyjaznego Lekarza został rozstrzygnięty. Głosami Czytelników "Gazety Sycowskiej" i Internautów naszego portalu sycow.naszemiasto.pl tytuł zdobył Sławomir Jędruch. W pierwszej trójce znaleźli się wyłącznie lekarze z niepublicznych przychodni. Drugie miejsce zajęła Joanna Marciniak-Sokół (szpital), a trzecie Andrzej Krzywkowski z Mediccare.
Nasz laureat jest wrocławianinem, jednak bardzo zżył się z naszym miastem. Od września ubiegłego roku prowadzi w sycowskim szpitalu Przychodnię, do której zadeklarowało się dotąd ponad 700 zadowolonych z usług ośrodka pacjentów. - Staramy się swoją pracą pozyskiwać zaufanie pacjentów - wyjaśnia. - Oferujemy im profesjonalną opiekę medyczną, świadczoną w komfortowych warunkach, w sposób bardzo zorganizowany. Nasi pacjenci nie czekają w kolejkach, są obsłużeni z wysoką kulturą, wykonują na miejscu niezbędne badania. Prowadzę również rozmowy z potencjalnym farmaceutą, który mógłby za kilka miesięcy otworzyć w szpitalu aptekę, by pacjent mógł wszystko załatwić w jednym miejscu. Naszym celem było stworzenie przy szpitalu takiego ośrodka, który będzie oferował usługi lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, ale również specjalistów w ramach NFZ. Czekamy na konkurs ofert w NFZ - będziemy starali się o bezpłatne poradnie specjalistyczne: pulmonologa, endokrynologa, kardiologa, diabetologa, urologa. Gabinety prywatne sprawdzają się na krótką metę. Obecnie przyjmują u nas: psychiatra, urolog, endokrynolog, kardiolog, alergolog. Odbywa się bezpłatne badanie słuchu. W podstawowym zakresie nieodpłatne badania prowadzi też okresowo okulista. W maju ruszy również płatny gabinet geriatryczny prowadzony przez doktor Monikę Czurczak. To będzie taki nasz rodzynek, gdyż w całym powiecie taki lekarz nie przyjmuje, a to bardzo ważna specjalizacja pozwalająca na skuteczniejsze leczenie osób starszych.
Zdaniem laureata dobry lekarz to ktoś, kto potrafi pogodzić zalecenia medyczne z oczekiwaniami pacjentów. Na co dzień w prowadzonej przez niego Przychodni zarówno on, jak i personel medyczny, starają się podchodzić do problemów zgłaszanych przez pacjentów z jak największą troską, szacunkiem i zrozumieniem. Istotna jest też rozmowa z pacjentem i kulturalny pierwszy kontakt w rejestracji. Wygrana w plebiscycie sprawi, że będzie jeszcze bardziej zmotywowany do służenia osobom będącym w potrzebie.
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?