Syców: Bawiąc, uczą języka niemieckiego

15 marca „Deutsch-Wagen-Tour” zawitał do Sycowa. Odwiedził Szkołę Podstawową nr 2 oraz Gimnazjum im. Jana Pawła II.

Projekt „Deutsch-Wagen-Tour” rozpoczął się 24 kwietnia 2009r., kiedy to wyruszyło w Polskę pięć samochodów oznakowanych logo projektu. Celem podejmowanych przez lektorów Instytutu Goethego działań jest wzrost popularności języka niemieckiego w Polsce. Odwiedzający szkoły z całego kraju lektorzy prowadzą zajęcia w grupach w języku niemieckim, opierające się na grach i zabawach.

Wyruszyły do Niemiec
W dwójce warsztaty prowadziła prezes Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Niemieckiego we Wrocławiu Małgorzata Urlich- Kornacka. W zajęciach uczestniczyły dzieci z najstarszych grup z Przedszkola Sióstr Urszulanek oraz przedszkoli nr 1 i 2. Dzieci miały okazję zobaczyć przedstawienie przygotowane przez uczniów klas Ia, następnie „wyruszyły” do Niemiec różnymi środkami lokomocji. . Przez całą podróż dzieciom towarzyszył zajączek „Hans Hase” i jego przyjaciółka Monika, którzy na koniec wyprawy obdarowali dzieci upominkami.

Konkurs na najciekawszy kolaż
W gimnazjum warsztaty poprowadziła Hanna Kręglewska, a po niemiecku bawiły się dwie grupy 50 uczniów, z których jedną stanowili ci, którzy naukę języka niemieckiego rozpoczęli dopiero w gimnazjum. Każde zajęcia uatrakcyjnił występ uczniów z klas 1f (Weronika Ptak, Klaudia Moskwa, Sandra Piórkowska, Aurelia Jacak) i 1g (Marta Czajka, Anna Faltyn, Patrycja Ziółkowska, Szymon Kokot, Damian Siwiński), przygotowanych przez Patrycję Przybylską-Moskwę. Pani Hania rozstrzygnęła konkurs n
∨ Czytaj dalej

a najciekawszy kolaż, przedstawiający skojarzenia o jednym z krajów niemieckojęzycznych. Laureatom wręczyła nagrody a następnie przeprowadziła szereg gier i zabaw. Uczniowie mieli okazję przygotowania krótkich scenek, zatańczenia free style’ a czy też ułożenia z puzzli map Polski i Niemiec. Gimnazjaliści rozwiązywali również krzyżówkę dotyczącą Dnia Kobiet oraz świetnie się bawili z klanzą. Na koniec każdych warsztatów ich uczestnicy otrzymali drobne upominki i nagrody z logo projektu.
Dzięki tak poprowadzonym zajęciom nauka niemieckiego nie musi kojarzyć się z zakuwaniem koniugacji czasowników czy końcówek przymiotnika.

Wybierz kategorię