Efektem działań ostatnich dwóch tygodni są zaszczepione nawyki dotyczące konieczności sortowania odpadów wytwarzanych przez ludzi i postępujących zgodnie z etykietą ekologiczną. Dzięki podjętym działaniom, wśród osób biorących udział w projekcie szkoła rozbudziła świadomość konieczności i obowiązku udziału w selektywnej zbiórce odpadów komunalnych. Głównym celem projektu było zwrócenie uwagi na szkodliwy wpływ odpadów na środowisko przyrodnicze oraz wyuczenie świadomych działań zmierzających do ograniczenia ilości śmieci.
Jakie działania
Klasy IV-VI: na godzinach wychowawczych uczniowie rozmawiali na temat segregacji odpadów; na lekcjach przyrody odwiedzili tutejszą oczyszczalnię ścieków i zobaczyli zalety jej pracy; wzięli udział w warsztatach ekologicznych pod tytułem „Badamy czystość wód Czarnej Widawy” sprawdzając czystość rzeki Widawy i jej kwasowość; w mediach szukali wiadomości na temat zmian zachodzących na skutek szkodliwego wpływu odpadów na środowisko przyrody, w wyniku czego powstała prezentacja, która będzie przedstawiona uczniom na kolejnych lekcjach informatyki; wykonali i rozwiesili plakaty informacyjne na terenie szkoły; tworzyli teksty literackie.
Klasy I-III: uczniowie zwiedzili milickie lasy i stawy w ramach projektu „Modernizacja systemu gospodarki odpadami na terenie południowej Wielkopolski oraz części powiatu Oleśnickiego”; wykonali gadżety oraz instrumenty muzyczne, wykorzystując gazety, tekturę i plastik.
Uczniowie całej szkoły wzięli udział w zbiórce makulatury i konkursie „Mały Ekolog” oraz „Czego pragnie Ziemia i co jej zagraża”
echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?