„Dziennik Gazeta Prawna” podaje, że od kwietnia do czerwca 2019 Facebook interweniował aż 1,5 miliona razy w sprawie treści dotyczących samobójstw i samookaleczeń. Na Instagramie, w podobnych sprawach, było ponad 800 tys. interwencji administratorów.
W związku z tym, jak czytamy w "GDP", firma planuje „zaostrzyć politykę dotyczącą prezentacji skutków samookaleczeń, wykluczyć tego typu treści z sekcji "Explore" w Instagramie, zaostrzyć zasady dotyczące treści promujących zaburzenia odżywiania. Zamierza również głębiej przyjrzeć się temu, w jaki sposób ludzie rozmawiają w mediach społecznościowych o samobójstwach”.
Sprawdź też:
W ramach profilaktyki, Facebook udostępnia na swoich stronach dla polskich użytkowników numer Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży – 116 111.
- Z jego pomocy korzysta dziennie średnio 18 osób - mówi dziennikowi Lucyna Kicińska, koordynatorka projektu.
Rozmowy dotyczą przede wszystkim myśli samobójczych. Jeszcze cztery lata temu takich telefonów było zaledwie 2-3 dziennie. W 2018 roku odebrano już ponad 98 tys. takich telefonów i odczytano 10 tys. wiadomości, wysłanych przez stronę internetową.
Zobacz też:
Sprawdź też:
Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?