Mieszkanka powiatu oleśnickiego przyszła do komendy i poinformowała, że została oszukana. Wyjaśniła, że komunikatorem internetowym otrzymała wiadomość od swojego znajomego z prośbą o pożyczkę za pośrednictwem kodu Blik do transakcji internetowej. Nie podejrzewając, że to oszust, niezwłocznie pobrała kod Blik z aplikacji mobilnej swojego banku, a następnie za pośrednictwem komunikatora przekazała mu kod, który został zrealizowany na kwotę 200 zł.
Policjanci apelują o ostrożność. Pamiętajmy, że oszuści mając kod BLIK mogą bez problemu wypłacić naszą gotówkę. Wprawdzie właściciel konta musi potwierdzić transakcję, jednak przekonany, że pomaga krewnym lub znajomym w potrzebie - zrobi to bez namysłu.
Dlatego też apelujemy o nie udostępnianie nikomu wygenerowanych kodów do transakcji internetowych. Jeśli znajomy lub krewny prosi nas o przekazanie takiego kodu, zawsze należy zweryfikować tożsamość tej osoby, wystarczy na przykład do niej zadzwonić. Zadbajmy również o bezpieczeństwo swoich kont społecznościowych, stosujmy dodatkowe uwierzytelnienie logowania do serwisów społecznościowych, nie zapominajmy również o wylogowaniu się ze swojego konta.
- przekazuje Aleksandra Pieprzycka z KPP w Oleśnicy.
źródło: KPP Oleśnica
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?