N-Park przy ul. Maślickiej 216 ma powierzchnię około 5,3 tys. mkw. Według zapowiedzi na przełomie 2023 i 2024 roku powiększy się ona do blisko 12 tys. mkw. Na zakupionej działce o 1 tys. mkw. rozbudowany zostanie istniejący budynek i powstaną dwa dodatkowe o łącznej powierzchni ok. 5,4 tyś. mkw. Większy ma być też parking dla klientów.
Najemcy nowych lokali nie są jeszcze znani. Wiadomo jedynie, że będą uzupełnieniem dla już istniejących tam sklepów, jak m.in. Stokrotka, Rossmann, Media Expert, Empik, KiK, Action, KFC, Fitness Academy, Domino's Pizza, Dedal Travel czy Kiosk Finansowy.
Razem z pojawieniem się od N-Parku informacji o rozbudowie, wśród mieszkańców rozgorzała żywa dyskusja. Szeroko komentują istniejący wjazd do rozbudowanego N-Parku i tworzące się korki na ul. Maślickiej. Zgodnie twierdzą, że infrastruktura komunikacyjna osiedla jest daleka od ideału i obawiają się, że w związku z rozbudową, korki na ul. Maślickiej będą jeszcze większe. Do N-Parku prowadzi jeden, wąski wjazd przez stację paliw Orlen. Ten jest oblegany przez klientów stacji, a dodatkowy korek generują samochody, które skręcają do N-Parku. Podobnie jest z wyjeżdżającymi samochodami.
Zapytaliśmy N-Park, czy w tej kwestii cokolwiek się zmieni
- Niestety, jest to bolączka wielu aglomeracji miejskich, gdzie za intensywnym rozwojem inwestycji mieszkaniowych i komercyjnych, nie nadąża rozwój infrastruktury komunikacyjnej, za którą odpowiada miasto i podległe mu służby - mówi Dorota Beltrani, Dyrektor Komercjalizacji i Zarządzania w Grupie Napollo. - Niemniej jednak, jako firma realizująca liczne inwestycje w całej Polsce, staramy się zawsze wychodzić naprzeciw takim wyzwaniom i wspólnie ze służbami miejskimi odpowiedzialnymi za rozwój i utrzymanie inwestycji drogowych rozwiązywać tego typu problemy.
Dyrektor Beltrani przekonuje, że rozmowy na ten temat już trwają.
- W przypadku planowanej przez nas inwestycji – II etapu, również jesteśmy w trakcie uzgodnień ze ZDiUM Wrocław. Mają one na celu upłynnienie ruchu samochodowego w tym miejscu, jak i zapewnienie bezpiecznego dostępu dla pieszych i rowerzystów - zapewnia.
Z tego co udało nam się ustalić, faktycznie rozmowy N-Parku ze ZDiUM niedawno się odbyły. Zapytaliśmy urzędników o szczegóły uzgodnień.
- Inwestor rozbudowy centrum handlowego jest w trakcie opiniowania i uzgadniania rozwiązań komunikacyjnych, które zapewnią obsługę całemu obiektowi bez upośledzania ruchu lokalnego. Na ten moment nie zapadły ostateczne decyzje, bo ustalenia są w toku. Na dniach odbędzie się kolejne spotkanie w tej sprawie. Obsługa komunikacyjna obiektu musi uwzględniać przebieg projektowanej trasy tramwajowej oraz zmiany MPZP. Główne założenia dotyczące organizacji ruchu, na których zależy zarówno WIM - organowi zarządzającemu ruchem jak też ZDiUM - zarządcy pasem drogowym, to budowa sygnalizacji na skrzyżowaniu Królewieckiej i Maślickiej oraz obsługa komunikacyjna obiektu handlowego od strony ul. Narzędziowej - mówi Ewa Mazur z biura prasowego ZDiUM.
N-Park planuje jeszcze jedną budowę we Wrocławiu
Przy okazji zapytaliśmy N-Park o planowane centrum handlowe w innej części Wrocławia - przy skrzyżowaniu ul. Karwińskiej z Opolską, na granicy Księża i Brochowa.
- Inwestycja przy Karwińskiej jest nadal na etapie prac koncepcyjnych. Jak tylko się one zakończą, inwestor przekaże finalną koncepcję do publicznej informacji w mediach - informuje nas Dorota Beltrani.
- Wrocław z lotu ptaka. Tak wyglądał przed laty. Poznajecie te miejsca? [ZDJĘCIA]
- Tak lokatorzy dewastują mieszkania na wynajem. Te zdjęcia mrożą krew w żyłach
- One budzą się i zaczynają żer, kiedy ty śpisz. Mogą wejść do otworów w głowie | LISTA
- Odrzutowiec prosto z Dolnego Śląska. Po raz pierwszy leciało nim dwóch pilotów
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?