Chodzi przede wszystkim o dodatkowe wiadukty na trasie, a także większą ilość ekranów akustycznych.
- Nie wiadomo jeszcze ile tych obiektów ma być, trzeba najpierw opracować projekty, zdobyć pozwolenia na budowę, ogłosić przetargi i zrealizować te projekty – mówi Kazimierz Matecki, inżynier kontraktu. – Te procedury mogą potrwać kilka miesięcy, ale w tej chwili jest jeszcze za mało danych, żeby dokładnie określić ile czasu zajmą te procedury.
Droga S3 miała być oddana do użytku w wakacje 2010 roku, ale wszystko wskazuje na to, że termin zakończenia prac opóźni się co najmniej o pół roku.
Na drodze S3 na niemal 40 procentach trasy została już położona podbudowa bitumiczna. Większość prac ziemnych została już wykonana, budowa 31 spośród 77 obiektów mostowych jest już mocno zaawansowana. Obecny sezon budowlany będzie okresem szczególnie wytężonej pracy budowniczych S-3. Rozpoczną się prace bitumiczne na szeroką skalę, wykańczane będą kolejne obiekty mostowe.
Odcinek drogi ekspresowej ze Szczecina do Gorzowa Wlkp. ma prawie 82 kilometry długości. Znajdą się na nim 4 węzły drogowe, 77 wiaduktów, 120 przepustów, 10 miejsc obsługi podróżnych i 2 obwody utrzymania. Drogę buduje niemal 1000 osób, prace są prowadzone przy użyciu 200 samochodów ciężarowych, 70 koparek i 50 walców.
Droga ekspresowa S-3 ze Szczecina do Gorzowa Wielkopolskiego została podzielona na 3 odcinki:
odcinek nr 1 – od węzła Klucz z autostradą A6 do węzła Pyrzyce, długość 28,2 km
odcinek nr 2 – od węzła Pyrzyce do węzła Myślibórz, długość 26,7 km
odcinek nr 3 – od węzła Myślibórz do węzła Małyszyn na obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego, długość 26,7
Koszt inwestycji to 2,2 mld zł, w tym 1,6 mld to dofinansowanie z Unii Europejskiej.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?