Syców: Czy dyrektor Dziergwa nie wie, jakie młodzież podejmuje przedsięwzięcia? WYWIAD

Beata Hadas
Robert Dziergwa jest też przewodniczącym Rady Miejskiej Sycowa. Już na początku kadencji zasłynął z odpytywania dyrektor SP3 Anny Nowickiej z tego, jakie podejmuje działania, by przyciągnąć do swojej szkoły uczniów...
Robert Dziergwa jest też przewodniczącym Rady Miejskiej Sycowa. Już na początku kadencji zasłynął z odpytywania dyrektor SP3 Anny Nowickiej z tego, jakie podejmuje działania, by przyciągnąć do swojej szkoły uczniów... Fot. Beata Hadas
Dyrektora Liceum Ogólnokształcącego w Sycowie Roberta Dziergwę zapytaliśmy m.in. o osiągnięcia szkoły, przebieg rekrutacji oraz odwołane godziny lekcyjne. Uzyskaliśmy zdawkowe lub wymijające odpowiedzi.

Kiedy rusza nabór do szkoły, utworzenie ilu oddziałów i jakie kierunki przewiduje dyrektor szkoły?
Rekrutacja do szkoły odbywa się zgodnie z wytycznymi Dolnośląskiego Kuratora Oświaty. W porozumieniu z organem prowadzącym w roku szkolnym 2020/2021 przewiduje się otwarcie trzech oddziałów, a będą to: klasa medyczna z elementami ratownictwa medycznego (biologia, j.obcy i jeden przedmiot do wyboru spośród chemii, historii, geografii i fizyki), klasa lingwistyczna z elementami prawa (j.polski, j. obcy i jeden przedmiot do wyboru spośród chemii, historii, geografii i fizyki), klasa politechniczna (matematyka, j. obcy i jeden przedmiot do wyboru spośród chemii, historii, geografii i fizyki)

Ilu nauczycieli aktualnie jest zatrudnionych w szkole?
Aktualnie zatrudnionych jest 23 nauczycieli (razem z dyrektorem).

Aktualnie ile oddziałów liczy szkoła oraz ilu uczniów?
W roku szkolnym 2019/2020 w LO uczy się 192 uczniów w 9 oddziałach.

Proszę o statystyki - ile osób za Pańskiego dyrektorowania dostało się do szkół wyższych - w rozbiciu na lata, uczelnie i kierunki?
Wszyscy, którzy wyrażają wolę podjęcia studiów. Szczegółowe informacje rokrocznie publikowane są m.in. na szkolnym Facebooku.

Proszę o statystyki - ile odwołano godzin lekcyjnych w minionym roku szkolnym oraz w aktualnym a także z jakich przedmiotów - ile było zastępstw i na jakich lekcjach. Jeśli odwołano - proszę o wyjaśnienie z jakiego powodu? Jeśli były zastępstwa - również z jakiego powodu?
Zastępstwa, jeśli są, wynikają z absencji nauczycieli spowodowanych niezdolnością do pracy (zwolnienia lekarskie), opieki nad uczniami podczas wycieczek, konkursów, olimpiad, wyjazdów na wyższe uczelnie, wyjazdów za granicę w ramach współpracy międzynarodowej bądź organizacji uroczystości szkolnych. Szczegółowe informacje zawarte są w dokumentacji szkolnej. Organizacja zastępstw zapewnia realizację podstawy programowej a także opiekę nad uczniami.

Proszę o informację dotyczącą osiągnięć uczniów - kto, w jakich konkursach, olimpiadach, wydarzeniach brał udział, jakie miał osiągnięcie - od początku aktualnego roku szkolnego?
Osiągnięcia uczniów są na bieżąco monitorowane i podawane do wiadomości społeczności szkolnej. Informacje znajdują się także na stronie liceum, szkolnym Facebooku, w mediach lokalnych oraz na stronach Starostwa Powiatowego w Oleśnicy. Uczniowie uczestniczą w konkursach i olimpiadach przedmiotowych a także w zawodach sportowych. Szczegółowy spis osiągnięć jest przedstawiany na posiedzeniu śródrocznej i końcoworocznej rady pedagogicznej. Istotnym sukcesem jest m.in. zajęcie 2 miejsca w Polsce i 15 na świecie przez uczennicę kl.III b w międzynarodowym konkursie językowym „Best in English”.

Jakie sztandarowe akcje podjęło sycowskie liceum od początku aktualnego roku szkolnego?
Zorganizowano m.in. interdyscyplinarne warsztaty naukowe pod patronatem Uniwersytetu Wrocławskiego.

Jakie inwestycje wykonano w minionym roku kalendarzowym i w tym?
Zgodne z budżetem przyjętym do realizacji w danym roku szkolnym. Sztandarowym przedsięwzięciem był remont korytarza.

Jakie plany posiada liceum na zagospodarowanie dawnego budynku po internacie? Co tam się aktualnie znajduje?
W budynku B (internat) znajdują się pomieszczenia, które na bieżąco są wynajmowane. Środki z wynajmu przeznaczone są na działania szkoły (remonty, sprzęt).

Jakie plany inwestycyjne posiada liceum?
Zgodne z możliwościami finansowymi powiatu i potrzebami wynikającymi z funkcjonowania szkoły. Stawiamy przede wszystkim na bezpieczeństwo uczniów i zalecenia straży pożarnej stąd m.in. zamontowaliśmy czujniki dymu. Na bieżąco wyposażamy klasopracownie przedmiotowe. Opracowujemy przebudowę kotłowni z węglowej na gazową.

Rankingi szkół - proszę o informację, w jakich rankingach i jakie miejsca zajmuje sycowskie liceum?
W rankingu szkół opublikowanym przez „Perspektywy” liceum po raz drugi z rzędu otrzymało znak jakości „Brązowa Szkoła”.

Sport w liceum - proszę o listę wszystkich zawodów lub wydarzeń sportowych, w jakich bierze udział sycowskie liceum. Kto zajmuje się sportem w sycowskim ogólniaku?
W liceum pracuje dwóch nauczycieli wychowania fizycznego, którzy koordynują działania związane z zawodami sportowymi. Uczniowie uczestniczą m.in. w Licealiadzie, rozgrywkach powiatowych, turnieju halowej piłki nożnej, tenisie stołowym. Ponadto w szkole odbywają się zajęcia w ramach SKS (Szkolnego Klubu Sportowego). Oczywiście nadzór nad całością sprawuje dyrektor szkoły.

Jakie organizacje młodzieżowe działają w ramach liceum - czy młodzi mają klimat do podejmowania własnych przedsięwzięć - jakie to przedsięwzięcia, jacy nauczyciele je koordynują?
Proszę spytać młodzież o to, jak czują się w liceum i czy „mają klimat” do podejmowania własnych przedsięwzięć.

Jaka była zdawalność matur w liceum od czasu objęcia przez Pana stanowiska dyrektora w rozbiciu na lata?
Informacje dotyczące zdawalności publikowane są corocznie na stronach Starostwa Powiatowego oraz Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej we Wrocławiu.

Jakie dotąd Pan podejmował działania i jakie planuje, by zachęcić do wybrania liceum przez nowych uczniów?
Organizacja tzw. drzwi otwartych, organizacja konkursów międzyszkolnych, prezentacje szkoły w okolicznych szkołach, wydawanie kwartalnika „U Kościuszki”, promocja w mediach lokalnych.

Proszę o pokazanie, jakie pozycje zajmowało sycowskie liceum w rankingach szkół obligatoryjnych i z dobrowolnym udziałem za Pana kadencji, rok do roku.
Uczniowie, jak i nauczyciele liceum, odnoszą sukcesy na szczeblu powiatowym, wojewódzkim, ogólnopolskim i międzynarodowym. Dyplomy, podziękowania, nagrody, listy gratulacyjne itp. znajdują się w dokumentach szkolnych.

Rząd znosi kolejne ograniczenia.

Wideo

Materiał oryginalny: Syców: Czy dyrektor Dziergwa nie wie, jakie młodzież podejmuje przedsięwzięcia? WYWIAD - Dolnośląskie Nasze Miasto

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mad
9 marca, 22:20, mad:

"No ale Dziergwa powie, że komunikatywny jest! Zastanawia mnie tylko jak głośno by krzyczał na dyrektor Annę Nowicką, gdyby to ona udzieliła mu takich bezczelnych i wymijających odpowiedzi" - Pani Beato, a czy widziała Pani kiedykolwiek Roberta Dziergwę, który krzyczy na kobietę?

12 marca, 13:37, Gość:

Krzyczeć nie krzyczał no bo Pan Robert jest dobrze wychowany. No ale jakoś tak w obronie nie stanął.

Pani Beata zastanawia się, jak "głośno by krzyczał na dyrektor Annę Nowicką"?! Wcześniej pani Beata pisała, że dyrektor Anna Nowicka jest "regularnie zastraszana, wyszydzana i poniżana". Przez kogo?!

G
Gość
9 marca, 22:20, mad:

"No ale Dziergwa powie, że komunikatywny jest! Zastanawia mnie tylko jak głośno by krzyczał na dyrektor Annę Nowicką, gdyby to ona udzieliła mu takich bezczelnych i wymijających odpowiedzi" - Pani Beato, a czy widziała Pani kiedykolwiek Roberta Dziergwę, który krzyczy na kobietę?

Krzyczeć nie krzyczał no bo Pan Robert jest dobrze wychowany. No ale jakoś tak w obronie nie stanął.

m
mad

"No ale Dziergwa powie, że komunikatywny jest! Zastanawia mnie tylko jak głośno by krzyczał na dyrektor Annę Nowicką, gdyby to ona udzieliła mu takich bezczelnych i wymijających odpowiedzi" - Pani Beato, a czy widziała Pani kiedykolwiek Roberta Dziergwę, który krzyczy na kobietę?

m
mad
4 marca, 16:45, #stophejtowi:

Uważam, że nie ma się czego czepiać. Skoro informacje są ogólnodostępne, a ktoś chce się tego dowiedzieć wystarczy wejść na stronę LO. dla chcącego nic trudnego. O to czy uczniowie są zadowoleni ze szkoły, należy ich o to pytać. A to jakie są wyniki w nauce, to nie wina dyrekcji tylko nauczycieli na szczeblu od podstawówki w zważ, rodziców, a przede wszystkim samego zainteresowanego czyli ucznia. W końcu to jego przyszłość.

Myśle, że ten artykuł to kolejny pretekst aby przyczepić się dla zasady. Myślę, że pani nie potrafi już inaczej żyć i pisać. Nie potrzebnie dzieli pani tak małe miasto na lepszy i gorszy sort.

4 marca, 18:54, Beata Hadas:

Tak, tak, nie ma się czego czepiać, trzeba siedzieć cichutko, poklepywać po ramieniu, przymykać oczy. Przede wszystkim w wywiadzie nie ma hejtu, nie rozumiem hasztaga. Po drugie - rodzice, uczniowie - pamietajcie, to Wasza wina, jeśli panu dyrektorowi wyniki szkoly lecą na łeb, na szyję. Po trzecie - zadałam zwyczajne pytania, ale nie uzyskałam wyczerpujących odpowiedzi. W ciągu 20 lat pierwszy raz podczas wywiadu rozmówca odsyla mnie do internetu. To nieprofesjonalne z jego strony i mozna domniemywać, ze albo nie wie, albo jest leniwy, albo zlośliwy. Do wyboru. To w jego interesie bylo mnie poinformować, a wlaściwie w interesie szkoły i uczniów.

4 marca, 19:37, #stophejtowi:

Tylko tak zupełnie obiektywnie. Nadal uważam, że to zwykle czepialstwo.

Ps. Dlaczego pani tak agresywnie reaguje? Mam wrażenie, że gdybyśmy stali face to face to wystąpiłaby mi pani oczy. Proszę zaparzyć sobie meliski, albo uprawiać więcej sexu aby rozładować napięcie 👍🏻

5 marca, 09:04, Beata Hadas:

Tym chamskim wpisem wystawia sobie pani sama świadectwo i pokazuje, ile warte są pani komentarze.

Pani Beato, zgadzam się, to zwykłe chamstwo, inaczej nie powinno się reagować na takie komentarze. Szkoda, że lewicowe środowisko nie potępiło podobnych słów, które Jurek Owsiak skierował do posłanki Krystyny Pawłowicz - "Niech pani spróbuje seksu. Poczuje pani motyle w brzuchu, poczuje pani rozluźnione plecy. Poczuje pani kwiat we włosach, a przez to w głowie też się może poukładać". Później Jurek Owsiak "przeprosił" posłankę - "Pani Krystyno, przepraszam, że w ten sposób wystartowałem do Pani. Jestem pierwszy, który może panią Krystynę przytulić". Jurek niestety również wystawił sobie świadectwo, a szkoda, bo kiedyś go lubiłem.

B
Beata Hadas
4 marca, 16:45, #stophejtowi:

Uważam, że nie ma się czego czepiać. Skoro informacje są ogólnodostępne, a ktoś chce się tego dowiedzieć wystarczy wejść na stronę LO. dla chcącego nic trudnego. O to czy uczniowie są zadowoleni ze szkoły, należy ich o to pytać. A to jakie są wyniki w nauce, to nie wina dyrekcji tylko nauczycieli na szczeblu od podstawówki w zważ, rodziców, a przede wszystkim samego zainteresowanego czyli ucznia. W końcu to jego przyszłość.

Myśle, że ten artykuł to kolejny pretekst aby przyczepić się dla zasady. Myślę, że pani nie potrafi już inaczej żyć i pisać. Nie potrzebnie dzieli pani tak małe miasto na lepszy i gorszy sort.

4 marca, 18:54, Beata Hadas:

Tak, tak, nie ma się czego czepiać, trzeba siedzieć cichutko, poklepywać po ramieniu, przymykać oczy. Przede wszystkim w wywiadzie nie ma hejtu, nie rozumiem hasztaga. Po drugie - rodzice, uczniowie - pamietajcie, to Wasza wina, jeśli panu dyrektorowi wyniki szkoly lecą na łeb, na szyję. Po trzecie - zadałam zwyczajne pytania, ale nie uzyskałam wyczerpujących odpowiedzi. W ciągu 20 lat pierwszy raz podczas wywiadu rozmówca odsyla mnie do internetu. To nieprofesjonalne z jego strony i mozna domniemywać, ze albo nie wie, albo jest leniwy, albo zlośliwy. Do wyboru. To w jego interesie bylo mnie poinformować, a wlaściwie w interesie szkoły i uczniów.

4 marca, 19:37, #stophejtowi:

Tylko tak zupełnie obiektywnie. Nadal uważam, że to zwykle czepialstwo.

Ps. Dlaczego pani tak agresywnie reaguje? Mam wrażenie, że gdybyśmy stali face to face to wystąpiłaby mi pani oczy. Proszę zaparzyć sobie meliski, albo uprawiać więcej sexu aby rozładować napięcie 👍🏻

Tym chamskim wpisem wystawia sobie pani sama świadectwo i pokazuje, ile warte są pani komentarze.

G
Gość
4 marca, 16:15, Gość:

Każdy widzi to, co chce widzieć. Niestety.

I tu się zgodzę.

G
Gość
4 marca, 16:45, #stophejtowi:

Uważam, że nie ma się czego czepiać. Skoro informacje są ogólnodostępne, a ktoś chce się tego dowiedzieć wystarczy wejść na stronę LO. dla chcącego nic trudnego. O to czy uczniowie są zadowoleni ze szkoły, należy ich o to pytać. A to jakie są wyniki w nauce, to nie wina dyrekcji tylko nauczycieli na szczeblu od podstawówki w zważ, rodziców, a przede wszystkim samego zainteresowanego czyli ucznia. W końcu to jego przyszłość.

Myśle, że ten artykuł to kolejny pretekst aby przyczepić się dla zasady. Myślę, że pani nie potrafi już inaczej żyć i pisać. Nie potrzebnie dzieli pani tak małe miasto na lepszy i gorszy sort.

4 marca, 18:54, Beata Hadas:

Tak, tak, nie ma się czego czepiać, trzeba siedzieć cichutko, poklepywać po ramieniu, przymykać oczy. Przede wszystkim w wywiadzie nie ma hejtu, nie rozumiem hasztaga. Po drugie - rodzice, uczniowie - pamietajcie, to Wasza wina, jeśli panu dyrektorowi wyniki szkoly lecą na łeb, na szyję. Po trzecie - zadałam zwyczajne pytania, ale nie uzyskałam wyczerpujących odpowiedzi. W ciągu 20 lat pierwszy raz podczas wywiadu rozmówca odsyla mnie do internetu. To nieprofesjonalne z jego strony i mozna domniemywać, ze albo nie wie, albo jest leniwy, albo zlośliwy. Do wyboru. To w jego interesie bylo mnie poinformować, a wlaściwie w interesie szkoły i uczniów.

4 marca, 19:37, #stophejtowi:

Tylko tak zupełnie obiektywnie. Nadal uważam, że to zwykle czepialstwo.

Ps. Dlaczego pani tak agresywnie reaguje? Mam wrażenie, że gdybyśmy stali face to face to wystąpiłaby mi pani oczy. Proszę zaparzyć sobie meliski, albo uprawiać więcej sexu aby rozładować napięcie 👍🏻

Wydrapała*

#stophejtowi
4 marca, 16:45, #stophejtowi:

Uważam, że nie ma się czego czepiać. Skoro informacje są ogólnodostępne, a ktoś chce się tego dowiedzieć wystarczy wejść na stronę LO. dla chcącego nic trudnego. O to czy uczniowie są zadowoleni ze szkoły, należy ich o to pytać. A to jakie są wyniki w nauce, to nie wina dyrekcji tylko nauczycieli na szczeblu od podstawówki w zważ, rodziców, a przede wszystkim samego zainteresowanego czyli ucznia. W końcu to jego przyszłość.

Myśle, że ten artykuł to kolejny pretekst aby przyczepić się dla zasady. Myślę, że pani nie potrafi już inaczej żyć i pisać. Nie potrzebnie dzieli pani tak małe miasto na lepszy i gorszy sort.

4 marca, 18:54, Beata Hadas:

Tak, tak, nie ma się czego czepiać, trzeba siedzieć cichutko, poklepywać po ramieniu, przymykać oczy. Przede wszystkim w wywiadzie nie ma hejtu, nie rozumiem hasztaga. Po drugie - rodzice, uczniowie - pamietajcie, to Wasza wina, jeśli panu dyrektorowi wyniki szkoly lecą na łeb, na szyję. Po trzecie - zadałam zwyczajne pytania, ale nie uzyskałam wyczerpujących odpowiedzi. W ciągu 20 lat pierwszy raz podczas wywiadu rozmówca odsyla mnie do internetu. To nieprofesjonalne z jego strony i mozna domniemywać, ze albo nie wie, albo jest leniwy, albo zlośliwy. Do wyboru. To w jego interesie bylo mnie poinformować, a wlaściwie w interesie szkoły i uczniów.

Tylko tak zupełnie obiektywnie. Nadal uważam, że to zwykle czepialstwo.

Ps. Dlaczego pani tak agresywnie reaguje? Mam wrażenie, że gdybyśmy stali face to face to wystąpiłaby mi pani oczy. Proszę zaparzyć sobie meliski, albo uprawiać więcej sexu aby rozładować napięcie 👍🏻

B
Beata Hadas
4 marca, 16:45, #stophejtowi:

Uważam, że nie ma się czego czepiać. Skoro informacje są ogólnodostępne, a ktoś chce się tego dowiedzieć wystarczy wejść na stronę LO. dla chcącego nic trudnego. O to czy uczniowie są zadowoleni ze szkoły, należy ich o to pytać. A to jakie są wyniki w nauce, to nie wina dyrekcji tylko nauczycieli na szczeblu od podstawówki w zważ, rodziców, a przede wszystkim samego zainteresowanego czyli ucznia. W końcu to jego przyszłość.

Myśle, że ten artykuł to kolejny pretekst aby przyczepić się dla zasady. Myślę, że pani nie potrafi już inaczej żyć i pisać. Nie potrzebnie dzieli pani tak małe miasto na lepszy i gorszy sort.

Tak, tak, nie ma się czego czepiać, trzeba siedzieć cichutko, poklepywać po ramieniu, przymykać oczy. Przede wszystkim w wywiadzie nie ma hejtu, nie rozumiem hasztaga. Po drugie - rodzice, uczniowie - pamietajcie, to Wasza wina, jeśli panu dyrektorowi wyniki szkoly lecą na łeb, na szyję. Po trzecie - zadałam zwyczajne pytania, ale nie uzyskałam wyczerpujących odpowiedzi. W ciągu 20 lat pierwszy raz podczas wywiadu rozmówca odsyla mnie do internetu. To nieprofesjonalne z jego strony i mozna domniemywać, ze albo nie wie, albo jest leniwy, albo zlośliwy. Do wyboru. To w jego interesie bylo mnie poinformować, a wlaściwie w interesie szkoły i uczniów.

B
Beata Hadas
4 marca, 16:50, mad:

A co z alternatywą dla przedszkola w SP3? Pomysł Burmistrza jest podobno absurdalny, to gdzie są te racjonalne pomysły? Czekamy.

Robercie Dziergwo, pomyliłeś wątki, tu jest mowa o LO w Sycowie a nie o SP3.

m
mad

A co z alternatywą dla przedszkola w SP3? Pomysł Burmistrza jest podobno absurdalny, to gdzie są te racjonalne pomysły? Czekamy.

#stophejtowi

Uważam, że nie ma się czego czepiać. Skoro informacje są ogólnodostępne, a ktoś chce się tego dowiedzieć wystarczy wejść na stronę LO. dla chcącego nic trudnego. O to czy uczniowie są zadowoleni ze szkoły, należy ich o to pytać. A to jakie są wyniki w nauce, to nie wina dyrekcji tylko nauczycieli na szczeblu od podstawówki w zważ, rodziców, a przede wszystkim samego zainteresowanego czyli ucznia. W końcu to jego przyszłość.

Myśle, że ten artykuł to kolejny pretekst aby przyczepić się dla zasady. Myślę, że pani nie potrafi już inaczej żyć i pisać. Nie potrzebnie dzieli pani tak małe miasto na lepszy i gorszy sort.

G
Gość

Każdy widzi to, co chce widzieć. Niestety.

b
bebe
4 marca, 11:41, Mieszkaniec:

A poziom nauczania z kosmosu... 192 OSOBY BOŻE JAK MAŁO.... Widocznie drekcja szkoły nic nie robi aby przyciągnąć uczniow

Dziwisz się? Przecież po tym wywiadzie widać, jak p. dyrektor jest zaangażowany w życie szkoły. Wszystko znajduje się w dokumentach szkoły i to te dokumenty są zaangażowane we wszystko, a nie dyrektor.

M
Mieszkaniec

A poziom nauczania z kosmosu... 192 OSOBY BOŻE JAK MAŁO.... Widocznie drekcja szkoły nic nie robi aby przyciągnąć uczniow

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3