Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Syców: Rok pracy prezesa TBS-u

Dawid Samulski
Dariusz Gorządek
Dariusz Gorządek Dawid Samulski
Rozmawiamy z Dariuszem Gorządkiem, prezesem Sycowskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego

1 stycznia minął rok od dnia, w którym zaczął Pan pełnić funkcję prezesa Sycowskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego. Jak, z perspektywy tego czasu, ocenia Pan kondycję finansową spółki? Jakich nowych doświadczeń nabył Pan przez ten okres?
Rok 2010 spółka zakończyła planowanym zyskiem rzędu 40 000 zł, który w znacznym stopniu przeznaczyliśmy na zakupy inwestycyjne. Kolejny planujemy w roku bieżącym, aby poprawić jakość i efektywność świadczonych usług. Okres, przez jaki pełnię funkcję prezesa, pozwolił mi na pełne zapoznanie się z charakterem prowadzonej przez spółkę działalności oraz z potrzebami na rynku mieszkaniowym i występującymi w naszej gminie.
Kiedy rozmawialiśmy w styczniu ubiegłego roku, najbliższym Pana zawodowym celem była adaptacja poddaszy w bloku przy ul. Matejki. Udało się. Dużą szansę dla spółki upatrywał Pan również w sprzedaży waszego żwiru pod budowę drogi ekspresowej S8. Czy jest szansa, że pozyskacie pieniądze z tego źródła? Jeżeli tak, to czy wystarczą na budowę kolejnego bloku przy ulicy Matejki?
Moim pierwszym zadaniem było oddanie do użytku mieszkań w wyniku adaptacji poddasza budynku przy ulicy Matejki 3. Nowym najemcom mieszkania zostały przekazane w marcu zeszłego roku. Odpowiadając na drugą część pytania, niewątpliwie zasoby żwiru są jednym z wielu źródeł naszych dochodów. W ubiegłym roku udało się sprzedać część posiadanego złoża. W ocenie ekspertów, nasz żwir idealne nadaje się do realizacji inwestycji drogowych jak i ogólnobudowlanych, jednak obecnie trudno jest oszacować, czy zdołamy sprzedać wystarczającą jego ilość, pozwalającą rozpocząć nową inwestycję.
Udało się Panu poprawić jakość usług świadczonych przez spółkę? Lepszy jest dziś jej wizerunek?
Myślę, że podjęte działania pozytywnie wpłynęły bądź wpłyną na nasz wizerunek, choć mam świadomość, że jest jeszcze w tej kwestii wiele do zrobienia.
Ideą TBS-ów jest budowa mieszkań na wynajem dla mniej i średnio zamożnych mieszkańców. Czy także dla naszej spółki, skoro wybudowała tylko dwa bloki? Co tak naprawdę należy do głównych zadań STBS-u?
Jak wiemy, początki zawsze są trudne i wszyscy musimy się uczyć, ale, moim zdaniem, zdobyte doświadczenie w połączeniu z posiadanymi zasobami pozwalają nam z optymizmem myśleć o przyszłych inwestycjach.
Jaka jest średnia cena wynajmu mieszkania należącego do STBS?
Na dziś jest to 9 zł/m kw.
Najemcy waszych mieszkań mają możliwość ich wykupu?
Ideą TBS-ów, w tym także naszego, jest budowa mieszkań pod wynajem i nie planujemy tego zmieniać.
Iloma budynkami zarządzacie i w jakim są stanie?
Spółka zarządza 75 wspólnotami oraz 45 budynkami należącymi do gminy. Dużo budynków wymaga pilnych remontów, nie tyle elewacji, co wewnętrznych instalacji oraz dachów.
Jakie są plany naszego TBS-u na ten rok?
Chcemy poprawiać jakość i zakres świadczonych przez nas usług, m.in. poprzez zmiany organizacyjne w spółce. Chcemy też przygotować koncepcję zagospodarowania działki przy ul. Matejki oraz dokumentację niezbędną do uzyskania pozwolenia na budowę kolejnego budynki wielorodzinnego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na sycow.naszemiasto.pl Nasze Miasto