– To przełom! Najwyższa dotacja w historii Gminy, jaką otrzymaliśmy kiedykolwiek na rzecz jakiegokolwiek obiektu zabytkowego – poinformował przed paroma minutami burmistrz na Facebooku.
– Był styczeń, kiedy zaczynaliśmy praktycznie od zera, bazując na dawnych koncepcjach. Mieliśmy tylko 45 dni na przygotowanie kompletnego projektu budowlanego dla zabytku tej rangi, wykonanie niezbędnych badań, kosztorysów i zredagowanie obszernego, wielowątkowego wniosku o dofinansowanie, planów wydarzeń i działań. Lekko ponad tysiąc stron dokumentacji – relacjonował prace przed złożeniem wniosku. – Wtedy niedorzecznym i wariackim pomysłem było podjąć się tego wyzwania! Dziś możemy powiedzieć - warto było - mamy to! Dziś cieszę się niesamowicie ze wszystkimi mieszkańcami, ale i osobami, które odwiedzały ruiny, i którym los kompleksu pałacowo-parkowego w Goszczu nie jest obojętny. Dziękuję wszystkim, którzy niejednokrotnie przez lata podnosili problem ruin, wnioskowali o działania, sami na co dzień aranżowali prace społeczne przy obiekcie. Dziękuję szczególnie tym osobom, które podczas procesu projektowego wzięły osobisty udział w konsultacjach.
Burmistrz informował: – Do konkursu złożono 224 wnioski, na łączną wartość ponad 2,88 miliardów zł. Decyzją Ministerstra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu Piotra Glińskiego dofinansowanie otrzymało 20 projektów w kraju, a wśród nich Gmina Twardogóra z goszczańskim projektem. Osób, które uwierzyły w ten projekt, i wspierały nas od samego początku, było wiele.
– Dziękuję wszystkim, którzy włączyli się do pracy na rzecz tego projektu, a w szczególności za ogromne wsparcie, zaangażowanie i determinację: Barbarze Nowak-Obelindzie – Dolnośląskiemu Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków, Danielowi Gibskiemu – Zastępcy Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków a także wszystkim pozostałym współpracownikom z ramienia DWKZ włączonym do projektu – napisał Paweł Czuliński. – Dziękuję za duże zainteresowanie pałacem, właściwie od pierwszej wizyty w Goszczu, Agnieszce Soin – posłance na Sejm RP. Dziękuję radnym Rady Miejskiej, którzy poprali pomysł i podczas nadzwyczajnej sesji rady miejskiej zdecydowali o podjęciu tego wyzwania poprzez zabezpieczenie środków na przygotowanie dokumentacji i wkład własny Gminy do tego projektu. Zabezpieczone zostało w budżecie w sumie około 1,5 miliona złotych na uzupełnienie dotacji, co ostatecznie umożliwiło aplikowanie o środki. Dziękuję moim współpracownikom z twardogórskiego magistratu, którzy z błyskiem w oku podjęli rękawice, a później pod ogromną presją czasu i problemów wykazali się niesamowitą pracą i profesjonalizmem.
W szczególności burmistrz dziękuje
- Pani Annie Lorek – kierowniczce referatu funduszy, promocji i rozwoju
- Panu Aleksandrowi Królowi – kierownikowi referatu infrastruktury technicznej
- Pani Klaudii Rokickiej – inspektorowi ds. funduszy, promocji i rozwoju
- Pani Luizie Marcak – inspektorowi ds. komunikacji społecznej i międzynarodowej
- Panu Tomaszowi Myczkowskiemu i jego zespołowi projektantów – autorowi projektu budowlanego – za podjęcie się i skuteczne zrealizowanie tego projektu w niemal niewykonalnym terminie – napisał burmistrz
- Firmie Progress Consulting sp. z o.o. za fachową pomoc i doradztwo przy pracach nad wnioskiem o dofinansowanie, intensywną, bieżącą współpracę, co przekuło się na sukces tego projektu
– Duży krok za nami! Dużo trudnej, ale inspirującej pracy przed nami! Będę informował o postępach. Pozdrawiam, miłej niedzieli! – zakończył tego optymistycznego posta.
Instahistorie z VIKI GABOR
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?