18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Zbyt wysokie koszty rewitalizacji linii 181

Beata Samulska/Małgorzata JanyZaktualizowano 
Okazuje się, że obecnie koszt rewitalizacji linii 181 jest zbyt wysoki dla samorządów i PKP. Wrocławski Zakład Linii Kolejowych wycenił remont odcinka do Sycowa na 3 miliony złotych. Ostrów Wielkopolski podtrzymał poprzednią wycenę opiewającą na 1 milion złotych – taki byłby koszt oznakowania i remontu dwóch przejazdów w Bralinie i Kępnie. Na razie kontynuowane będą przejazdy rekreacyjne. Stowarzyszenie Klub Sympatyków Kolei wspólnie ze starostwem oleśnickim i kępińskim organizuje 17 września przejazd pociągu specjalnego na odcinku Wrocław-Oleśnica-Kępno-Wieruszów-Wieluń Dąbrowa i z powrotem. Skład z trzech wagonów współczesnych, trzech zabytkowych i towarowych pociągnie lokomotywa spalinowa SM42, tak zwana stonka.

W piątek 26 sierpnia w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego w Kępnie odbyło się spotkanie, którego celem były rozmowy zmierzające do przywrócenia połączenia kolejowego na linii 181 Wieluń – Kępno – Oleśnica – Wrocław. Wznowienie ruchu pociągów na trasie linii 181 przyczyniłoby się do bardziej aktywnego i dynamicznego rozwoju regionu łódzkiego, wielkopolskiego i dolnośląskiego. Dzięki rewitalizacji linii szanse na zrealizowanie mają potrzeby integracji komunikacyjnej regionu oraz koncepcja zrównoważonego rozwoju tych obszarów. Otwarcie połączenia stanowiłoby świetną alternatywę dla przeciążonej już od dłuższego czasu drogi krajowej nr 8, co w szczególny sposoby oddziaływałoby na szybsze połączenie skracając czas przejazdu między Wrocławiem a Warszawą dla kibiców EURO 2012 – tak argumentowali konieczność przywrócenia połączenia samorządowcy.
Jednak, jak zauważyła obecna na spotkaniu członkini zarządu PKP Polskie linie Kolejowe S.A. w Warszawie Józefa Majerczak, ze względu na zbyt wysoki koszt rewitalizacji linii, unowocześnienie jej jest realne dopiero w nowej perspektywie unijnej. Wówczas samorządy mogłyby wspólnie przygotować studium wykonalności i wraz z Urzędem Marszałkowskim aplikować o środki na rewitalizację. Znaczącym faktem jest także brak środków na realizację tego celu w kasie samorządów. Wobec powyższego planuje się zaproszenie do rozmów Marszałka Województwa Wielkopolskiego i poproszenie go o stanowisko w powyższej sprawie – poinformował wicestarosta kępiński Ryszard Dachowski.

Kolejne spotkanie odbędzie się z udziałem marszałków województw i przedstawicielem Ministrestwa Infrastruktury. Temat będzie drążony, gdyż, zdaniem uczestników dyskusji, kosztorys dotyczący rewitalizacji odcinka z Wrocławia do Sycowa powinien być zweryfikowany, ponieważ wydaje się zawyżony.

W spotkaniu uczestniczył starosta kępiński Włodzimierz Mazurkiewicz, wicestarosta Ryszard Dachowski oraz zaproszeni goście: Zbigniew Potyrała – starosta oleśnicki i Sławomir Pytel – wicestarosta oleśnicki, Andrzej Szymanek – starosta wieruszowski, Bogdan Nawrocki – burmistrz Wieruszowa, Piotr Pawłowski – wiceburmistrz Oleśnicy, Robert Malecki – wiceburmistrz Sycowa, Bożena Henczyca – wójt Perzowa, Zdzisław Zakrzewski – naczelnik Wydziału Promocji, Informacji, Kultury i Sportu Urzędu Miasta i Gminy Kępno, Magdalena Kopańska – doradca burmistrza ds. promocji Urzędu Miasta i Gminy Wieluń, Romuald Szewczuk – naczelnik Wydziału Inwestycji i Rozwoju Urzędu Miasta i Gminy Wieluń, Józefa Majerczak – członek zarządu PKP Polskie linie Kolejowe S.A. w Warszawie, Dariusz Bałoniak – dyrektor Zakład Linii Kolejowych w Ostrowie Wlkp., Jan Maga – dyrektor Zakładu Linii Kolejowych we Wrocławiu, Andrzej Draizajter – dyrektor Zakładu Linii Kolejowych we Wrocławiu, Stanisław Kokot z sekcji krajowej Kolejarzy NSZZ Solidarność, Zdzisław Jasiński – przewodniczący NSZZ Solidarność przy Zakładzie Linii Kolejowych w Ostrowie Wlkp., Wojciech Jurkiewicz – dyrektor firmy przewozowej Freightliner, Ryszard Boduszek – prezes Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu, Tomasz Maciejewski – sekretarz Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu, Piotr Hołoś i Czesław Kokot – członkowie zarządu Klubu.

polecane: Pierwszy Polak połknął elektroniczną pigułkę

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3